غذاهای ارگانیک: آیا آنها ایمن تر هستند؟ مغذی تر؟
نوشته شده توسط : حمیدم

تفاوت غذاهای ارگانیک و همتایان سنتی که در مورد تغذیه ، ایمنی و قیمت وجود دارد ، کشف کنید.

توسط کارکنان کلینیک مایو
هنگامی که فقط در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی یافت می شود ، در حال حاضر مواد غذایی ارگانیک در اکثر سوپر مارکت ها یک ویژگی معمولی است فروشگاه محصولات ارگانیک و محصولات سلامت نیکوفام. و این یک معضل در راهروی تولید است.

از یک طرف ، شما یک سیب رشد یافته معمولی دارید. از طرف دیگر ، شما یکی از آنها ارگانیک دارید. هر دو سیب محکم ، براق و قرمز هستند. هر دو ویتامین و فیبر را تأمین می کنند و هر دو عاری از چربی ، سدیم و کلسترول هستند. کدام یک را باید انتخاب کنید؟ قبل از خرید حقایق را بدست آورید.

کشاورزی ارگانیک چیست؟
کلمه "ارگانیک" به نحوه رشد و فرآوری محصولات کشاورزی از جمله میوه ، سبزیجات ، غلات ، لبنیات و گوشت اشاره دارد. شیوه های کشاورزی ارگانیک برای رسیدن به اهداف زیر طراحی شده اند:

کیفیت خاک و آب را تقویت کنید
کاهش آلودگی
زیستگاه های دام سالم و سالم را فراهم کنید
رفتار دام طبیعی را فعال کنید
ایجاد یک چرخه خود پایدار از منابع در یک مزرعه
مواد یا روشهایی که در کشاورزی ارگانیک مجاز نیستند شامل موارد زیر است:

کودهای مصنوعی برای افزودن مواد مغذی به خاک
لجن فاضلاب به عنوان کود
بیشتر سموم دفع آفات برای کنترل آفات
تابش برای حفظ مواد غذایی یا از بین بردن بیماری ها یا آفات
مهندسی ژنتیک ، برای بهبود بیماری ها یا مقاومت در برابر آفات یا بهبود عملکرد محصول استفاده می شود
آنتی بیوتیک ها یا هورمون های رشد دام
مواد یا روشهای زراعی ارگانیک شامل موارد زیر است:

زباله های گیاهی باقی مانده در مزارع (کود سبز) ، کود دامی یا کمپوست برای بهبود کیفیت خاک
چرخش گیاه برای حفظ کیفیت خاک و قطع چرخه آفات یا بیماری ها
محصولات زراعی را که از فرسایش جلوگیری می کند در هنگام استفاده از بسته های زمین و شخم زدن در خاک برای بهبود کیفیت خاک ، پوشش دهید
مالچ برای کنترل علفهای هرز
حشرات وحشی یا تله های حشرات برای کنترل آفات
برخی از سموم دفع آفات طبیعی و تعداد کمی از سموم دفع آفات مصنوعی که برای کشاورزی ارگانیک تصویب شده اند ، به ندرت و تنها به عنوان آخرین راه حل با هماهنگی یک عامل صدور گواهی ارگانیک USDA استفاده می شود.
شیوه های کشاورزی ارگانیک برای دام شامل موارد زیر است:

شرایط سالم برای زندگی و دسترسی به بیرون از منزل
تغذیه مرتع برای حداقل 30 درصد از نیازهای غذایی دام در طی فصل چرا
غذاهای ارگانیک برای حیوانات
واکسیناسیون
ارگانیک یا نه؟ برچسب را بررسی کنید
وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک برنامه صدور گواهینامه ارگانیک ایجاد کرده است که به تمام غذاهای ارگانیک نیاز دارد تا استانداردهای سختگیرانه دولت را رعایت کنند. این استانداردها نحوه رشد ، رسیدگی و فرآوری اینگونه غذاها را تنظیم می کنند.

هر محصولی که بر روی توضیحات محصول یا بسته بندی محصول ارگانیک نشانه گذاری شده باشد باید دارای گواهی USDA باشد. در صورت تأیید مجوز ، تولید کننده همچنین می تواند از یک مهر و موم ارگانیک USDA رسمی استفاده کند.

USDA استثنایی برای تولیدکنندگانی که کمتر از 5000 دلار در سال در غذاهای ارگانیک بفروشند استثنا می کند. این تولید کنندگان باید دستورالعمل های مربوط به تولید مواد غذایی ارگانیک را رعایت کنند ، اما نیازی به طی مراحل صدور گواهینامه ندارند. آنها می توانند محصولات خود را به عنوان ارگانیک نشان دهند ، اما ممکن است از مهر رسمی ارگانیک USDA استفاده نکنند.

مهر و موم ارگانیک USDA
محصولات دارای 95 درصد یا بیشتر ارگانیک ممکن است این مهر و موم USDA را نشان دهند.

USDA همچنین راهنمایی هایی در مورد نحوه توصیف غذاهای ارگانیک برچسب های محصول دارد:

100 درصد آلی. این توضیحات در میوه های ارگانیک ، سبزیجات ، تخم مرغ ، گوشت یا سایر غذاهای تک ماده تشکیل شده استفاده می شود. همچنین در صورت داشتن گواهی ارگانیک ، به استثنای نمک و آب ، ممکن است در غذاهای چند ماده نیز مورد استفاده قرار گیرد. اینها ممکن است مهر USDA داشته باشند.
ارگانیک. آلی. اگر یک ماده غذایی چند ماده ای دارای ارگانیک باشد ، حداقل 95 درصد از این مواد به غیر از نمک و آب دارای گواهی ارگانیک هستند. کالاهای غیر ارگانیک باید از فهرست USDA ترکیبات اضافی تأیید شده باشند. این همچنین ممکن است مهر USDA داشته باشد.
ساخته شده با آلی. اگر یک محصول چند ماده ای حداقل 70 درصد مواد آلی دارای مجوز را داشته باشد ، ممکن است دارای برچسب مواد ساخته شده "ساخته شده با ارگانیک" باشد. به عنوان مثال ، غلات صبحانه ممکن است "ساخته شده با جو ارگانیک" باشد. لیست مواد تشکیل دهنده باید مشخص کند که چه مواد آلی هستند. ممکن است این محصولات دارای مهر USDA نباشند.
مواد آلی. اگر کمتر از 70 درصد از محصولات چند ماده ای دارای مجوز ارگانیک باشد ، ممکن است برچسب ارگانیک نشود یا دارای مهر و موم USDA باشد. لیست مواد تشکیل دهنده می تواند نشان دهد که کدام مواد آلی هستند.
آیا "ارگانیک" و "طبیعی" به معنای یکسان هستند؟
خیر ، "طبیعی" و "ارگانیک" اصطلاحات قابل تعویض نیستند. به طور کلی ، "طبیعی" در برچسب مواد غذایی به این معنی است که هیچ رنگ مصنوعی ، طعم دهنده یا مواد نگهدارنده ندارد. اشاره ای به روش ها یا مواد استفاده شده در تولید مواد غذایی نمی کند.

سایر برچسب های مواد غذایی مشترک همچنین نباید با برچسب های ارگانیک اشتباه گرفته شوند. به عنوان مثال ، دستورالعملهای مربوط به گوشت گاو ارگانیک مجاز شامل - در میان تعدادی مورد نیاز - دسترسی به مراتع در طی حداقل 120 سال چرا چرا و هیچ هورمون رشدی نیست. اما برچسب های "محدوده آزاد" یا "عاری از هورمون" ، در حالی که باید از آنها به طور صحیح استفاده شود ، نشان نمی دهد که یک کشاورز از همه دستورالعمل های مربوط به صدور گواهی ارگانیک پیروی کرده است.

غذای ارگانیک:

مواد مغذی مطالعات نشان داده اند افزایش کوچک تا متوسط ​​در برخی از مواد مغذی موجود در محصولات ارگانیک. بهترین شواهد افزایش قابل توجه در انواع خاصی از فلاونوئیدها است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.
اسیدهای چرب امگا 3. نیازهای تغذیه ای برای دام های ارگانیک مانند استفاده اولیه چمن و یونجه برای گاوها منجر به افزایش سطح اسیدهای چرب امگا -3 به طور کلی می شود ، نوعی چربی که از نظر چربی سالم تر از سایر چربی ها است. این اسیدهای چرب امگا 3 بالاتر در گوشتهای ارگانیک ، لبنیات و تخم مرغ یافت می شوند.
فلز سمی. کادمیوم یک ماده شیمیایی سمی است که به طور طبیعی در خاک یافت می شود و توسط گیاهان جذب می شود. مطالعات نشان داده اند که سطح کادمیوم به طور قابل توجهی پایین تر در غلات آلی ، اما نه میوه و سبزیجات ، در مقایسه با محصولات معمولی رشد می کنند. سطح پایین کادمیوم موجود در غلات ارگانیک ممکن است مربوط به ممنوعیت کودهای مصنوعی در کشاورزی ارگانیک باشد.
باقیمانده سموم دفع آفات. در مقایسه با محصولات تولیدی معمولی ، محصولات ارگانیک دارای سطح قابل تشخیص کمتری از مانده سموم دفع آفات هستند. ممکن است محصولات ارگانیک به دلیل سموم دفع آفات تأیید شده برای کشاورزی ارگانیک یا به دلیل سموم دفع آفات موجود در مزارع معمولی ، باقیمانده باشند. تفاوت در نتایج سلامت به دلیل مقررات ایمنی برای حداکثر میزان باقی مانده مجاز در محصولات معمولی مشخص نیست.
باکتریها گوشتهای تولید شده معمولاً ممکن است از باکتریهای مقاوم در برابر درمان آنتی بیوتیکی بالاتر باشند. خطر کلی آلودگی باکتریایی غذاهای ارگانیک همان غذاهای معمولی است.
آیا طرفین خرید ارگانیک برای خرید ارگانیک وجود دارد؟
یکی از نگرانی های رایج در مورد مواد غذایی ارگانیک هزینه است غذاهای ارگانیک به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به همتایان معمولی خود دارند. تا حدودی قیمت های بالاتر ناشی از شیوه های کشاورزی گرانتر است.

نکات ایمنی مواد غذایی

چه شما کاملاً ارگانیک باشید و چه می خواهید غذاهای معمولی و ارگانیک را با هم مخلوط کنید ، حتما این نکات را در نظر داشته باشید:

انواع غذاها را از منابع مختلف انتخاب کنید. این ترکیب بهتری از مواد مغذی به شما می دهد و احتمال قرار گرفتن در معرض یک سموم دفع آفات را کاهش می دهد.
در صورت امکان میوه و سبزیجات را در فصل خریداری کنید. برای به دست آوردن تازه ترین محصول ، از بقالی خود بپرسید که چه فصلی است یا از بازار کشاورزان محلی خود مواد غذایی خریداری کنید.
برچسب های مواد غذایی را با دقت بخوانید. فقط به این دلیل که یک محصول می گوید ارگانیک است یا حاوی ترکیبات ارگانیک است لزوماً به معنای جایگزینی سالم تر نیست. برخی از محصولات ارگانیک هنوز هم ممکن است از نظر قند ، نمک ، چربی یا کالری زیاد باشند.
میوه ها و سبزیجات تازه را کاملاً زیر آب جاری بشویید و خرد کنید. شستشو به از بین بردن کثیفی ، باکتری ها و اثری از مواد شیمیایی از سطح میوه و سبزیجات کمک می کند ، اما همه باقیمانده های سموم دفع آفات را نمی توان با شستن از بین برد. دفع برگهای خارجی سبزیجات برگ دار می تواند باعث کاهش آلاینده ها شود. لایه برداری میوه و سبزیجات می تواند آلودگی ها را از بین ببرد اما ممکن است مواد مغذی را نیز کاهش دهد.





:: برچسب‌ها: محصولات ارگانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: